بهبود تجربه بیمار با کمک هوش مصنوعی - نبض هوشمند سلامت

بهبود تجربه بیمار با کمک هوش مصنوعی

برچسب‌ها:هوش مصنوعی
تاریخ بارگذاری:۱۴۰۰/۲/۲۱
تاریخ آخرین ویرایش:۱۴۰۱/۷/۲
تخصصی

هوش مصنوعی زندگی بیماران، پزشکان و کارهای بیمارستان را با انجام عملیات‌هایی که به طور عمومی توسط انسان‌ها انجام می‌گیرد آسان می‌کند با این مزیت که هزینه‌ و زمان کمتری مصرف می‌کند.

صنعت هوش مصنوعی رشد بسیار بالایی دارد و در سال 2014 حدود 600 میلیون دلار ارزش گذاری شده و پیشبینی می‌شود که تا سال 2026 به بیش از 150 میلیارد دلار رشد کند.

هوش مصنوعی کاربرد‌ های بیشماری در صنعت سلامت دارد. از یافتن ارتباط میان کد‌های ژنتیکی گرفته تا ربات های هوشمند جراحی و بالا بردن بهره‌وری و بازده بیمارستان ها، همه و همه به کمک هوش مصنوعی ممکن شده‌اند.

در این مقاله ما به نمونه کاربردهایی از هوش مصنوعی در بهبود تجربه بیمار می‌پردازیم.

 

بهبود تجربه بیمار

در صنعت سلامت، زمان بسیار با ارزش است. بهبود تجربه بیمار به بیمارستان ها، کلینیک ها و پزشکان اجازه درمان بیماران بیشتری به طور روزانه را می‌دهد.

بیمارستان های امریکا در سال 2016 بیش از 35 میلیون بیمار با ناراحتی‌های مختلف را ویزیت کرده‌اند. یک مطالعه در سال 2016 از  گزارشات 35000 پزشک نشان داد 96 درصد از شکایات بیماران، در خصوص خدمات مشتریان، دشواری های کار اداری(کاغذبازی) و تجربه ناخوشایند به هنگام پذیرش است.

نوآوری‌های جدید در فناوری‌های هوش مصنوعی سلامت، موجب بهبود تجربه مشتری می‌شوند و  به کارکنان بیمارستان ها کمک می‌کنند که فعالیت‌های بیشتری را در زمان کمتر و با کارایی بیشتر انجام دهند.

در ذیل 6 مورد از مثال‌هایی که هوش مصنوعی به مدیریت بهتر بیماران کمک می‌کند اشاره می‌کنیم. 

 

 

Olive

OLIVE: خودکارسازی پرتکرارترین فرایندهای خدمات سلامت

محل: کولومبوس، اوهایو

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: پلتفرم هوش مصنوعی Olive برای خودکارسازی پرتکرارترین کار‌های صنعت سلامت طراحی شده تا با خالی کردن زمان کارکنان، آنها بتوانند بر فعالیت‌های سطح بالاتر تمرکز کنند. این پلتفرم تمامی موارد از واجد شرایط بودن بیماران و مطالبات بررسی نشده آنها تا جا به جایی پرونده بیماران را انجام داده تا کارمندان بتوانند خدمات بهتری را به بیماران ارائه دهند.

Olive به راحتی با سیستم حاضر بیمارستان‌ها ادغام شده و نیاز به هزینه‌های بالای ادغام یا بازطراحی سیستم را ندارد.

 

Qventus

QVENTUS: بهینه سازی جریان گردش بیمار

محل: ماونتین ویو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: Qventus یک پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که مشکلات و چالش‌های عملیاتی از جمله چالش‌های مرتبط با اتاق‌های اورژانس و ایمنی بیمار را می‌کاهد. پلتفرم این کمپانی بیماری/جراحت بیماران را اولویت بندی می‌کند، زمان انتظار را کنترل می‌کند و سریع‌ترین مسیر آمبولانس‌ها را ترسیم می‌کند.

CB Insights، کمپانی Qventus را در لیست 100 استارت آپ نوآورانه هوش مصنوعی 2019 قرار داده است.


Babylon

BABYLON HEALTH: افزایش دسترسی به تامین کنندگان سلامت

محل: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: Babylon از هوش مصنوعی استفاده برده تا تجربه شخصی سازی شده و تعاملی برای خدمات سلامت ایجاد کند. از جمله کارهای Babylon امکان ملاقات فرد به فرد با پزشک در هر زمان است. چت بات (ربات نرم افزاری که مکالمه را شبیه سازی می‌کند) مبتنی بر هوش مصنوعی Babylon علائم بیمار را دریافت کرده و در صورت نیاز به او پیشنهاد ویزیت مجازی یا حضوری با متخصص را می‌دهد.

Babylon و Telus Health با همکاری هم نرم افزاری برای کانادا ساخته‌اند که با دریافت اطلاعات بیمار او را به متخصص مناسب مرتبط می‌کند.

 

CloudMedX

CLOUDMEDX: استفاده از یادگیری ماشین برای بهبود تجربه بیماران

محل: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: CloudMedX از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا با اطلاعات و بینش درست گردش بیماران در سیستم سلامت را بهبود بخشد.

فناوری این کمپانی به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها کمک کرده  تا اطلاعات بیماران،اطلاعات کلینیک و اطلاعات پرداخت مالی را به کمک آنالیزهای خود بهتر مدیریت کنند و در هنگام مقاطع بحرانی با مداخله صحیح تجربه مشتری را بهبود بخشد. تامین کنندگان سلامت می‌توانند با استفاده از این آمار و بینش‌ها، بیماران را در سیستم خود بدون نگرانی و دشواری‌های سیستم‌های قدیمی جا به جا و منتقل کنند.

 

Cleverland Clinic

CLEVELAND CLINIC: برنامه های شخصی سازی شده با کمک هوش مصنوعی

محل: کلیولند، اوهایو

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: کلینیک کلیولند با همکاری IBM  از هوش مصنوعی با جمع‌آوری تریلیون‌ها داده برای بهبود تجربه مشتری تلاش می‌کند.

جفت شدن داده و هوش مصنوعی در کنار هم، به کلینیک کلیولند کمک می‌کند تا برنامه‌های سلامت خود را بر مبنای افراد شخصی سازی کند.

 

Johns Hopkins Hospital

JOHNS HOPKINS HOSPITAL: ویزیت سریع تر به کمک هوش مصنوعی

محل: بالتیمور، مری لند

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سلامت: بیمارستان جانز هاپکینز با شراکت جنرال الکتریک از روش پیشبینی به کمک هوش مصنوعی برای تقویت کارایی و گردش بیماران کمک می‌گیرد.

نیروی کار مجهز به هوش مصنوعی، فعالیت‌های بیمارستان را برای منفعت تمام بیماران اولویت بندی می‌کند.

از زمان آغاز به کار گیری این روش، مجموعه جانز هاپکینز شاهد 60 درصد بهبود در توانایی پذیرش بیماران و 21 درصد افزایش در مرخص کردن بیماران پیش از ظهر بوده که منجر به سریع‌تر شدن و اثر مثبت بر تجربه بیمار شده است.

 

منابع

مطالب این مقاله از نظر صحت علمی توسط عرفان زمانی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بررسی و مرور شده است.

اشتراک‌گذاری مقاله

نظرات: 0 عددافزودن نظر

مطالب مشابه

مشاهده همه
همراهان نبض

به ما اعتماد کرده‌اند