جدیدترین فناوری های اکوکاردیوگرافی با هوش مصنوعی - نبض هوشمند سلامت

جدیدترین فناوری های اکوکاردیوگرافی با هوش مصنوعی

برچسب‌ها:هوش مصنوعینوارقلب
تاریخ بارگذاری:۱۳۹۹/۶/۲۳
تاریخ آخرین ویرایش:۱۴۰۱/۶/۱۹
تخصصی
فهرست مطالب

اخیرا شرکت TomTec که از پیشروان صنعت فناوری های نوین نرم افزاری در تصویر برداری پزشکی است، محصول جدید خود را منتشر کرده است. این محصول تغییر شگرفی را در اکوکاردیوگرافی سنتی به وجود آورده است. 

این محصول از دو پایه‌ی اساسی تشکیل شده است: اتوماسیون و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی. به کمک اتوماسیون، تصاویر گرفته‌شده در اکوکاردیوگرافی، تحویل به الگوریتم‌های طراحی‌شده هوش مصنوعی می‌شود تا کیفیت اطلاعات تصویری دریافت شده را بهبود ببخشد. آن‌چه که تفاوت‌های وابسته به اپراتور در اکوکاردیوگرافی را مانند آنچه که در سونوگرافی می‌بینیم کاهش می‌دهد، الگوریتم‌ها و آنالیز‌ داده‌ها به کمک هوش مصنوعی است.

این اتوماسیون می تواند به وسیله تجزیه و تحلیل های که به وسیله هوش مصنوعی آن انجام می شود، ساختارهای درون قلب را مانند دریچه میترال و غدد درون ریز را در چند ثانیه شناسایی و مدل سازی کند و تمام این اطلاعات را با حداقل تعامل با بیمار انجام دهد.

 

ویژگی های الکتروکاردیوگرافی هوشمند با هوش مصنوعی

رئیس ارشد پزشکی مجموعه تام تک اعلام کرده است که به کمک این فناوری دیگر اقدامات وقت گیر اندازه گیری‌ های دستی، مثل تعیین کسر خروجی بطن چپ (LVEF) به روش Simpson’s rule (Biplane method of disks)، را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در این نرم افزار، به دست آورد. این اتوماسیون باعث رسیدن به نتایج تکرار‌پذیر‌تر و مستقل از اپراتور می‌شود که به معنی کیفیت و دقت بالاتر در انجام اقدامات تشخیصی است.
از زمانی که شرکت خدمات بهداشتی درمانی فیلیپس به مجموعه تام تک، در سال ۲۰۱۷،  پیوست، هر دو شرکت توانسته اند همکاری خوبی در زمینه تصویربرداری پزشکی داشته باشند. امروزه بسیاری از تکنولوژی های تصویربرداری ایجاد شده توسط تام تک، در سیستم های سونوگرافی فیلیپس مورد استفاده قرار گرفته اند. این نرم افزار این قابلیت را دارد که بسیاری از اطلاعات مربوط به سونوگرافی را نیز تجزیه و تحلیل کند و نتایج قابل اطمینانی را منتشر کند. البته شرکت تام تک، اعلام کرده است که آماده‌ی همکاری با تمامی شرکت‌های سونوگرافی برای پیاده‌سازی نرم‌افزار خود نیز هست تا به تمامی بیماران بتواند بهترین خدمات ممکن را ارائه دهد.

 

تعیین اتومات عملکرد بطن چپ و عملکرد دریچه میترال
تعیین اتومات (خودکار) عملکرد بطن چپ (تصویر سمت راست) و تعیین عملکرد دریچه میترال (تصویر سمت چپ)

 

TomTec Zero یک راه حل تشخیصی برای قلب و عروق، مبتنی بر وب ارائه خواهد داد.

 

این بخش که زیرمجموعه ای از مجموعه اصلی تام تک است، نرم‌افزار مبتنی بر وب است که کمک می‌کند تا استفاده از این نرم‌افزار در موبایل و مرور‌گر‌های موبایل استفاده‌ی بهتری داشته باشد. این اقدام، می‌تواند به کمک سنتی‌ بودن بسیاری از مراکز درمانی و سیستم کاری‌شان بیاید تا پزشکان راحت تر بتوانند از فناوری‌های نوین استفاده کنند. به همین دلیل است که این سیستم از طریق تلفن همراه، مرور‌گر‌ها (مبتنی بر اینترنت) نیز قابل دسترسی است. 

اشتراک‌گذاری مقاله

نظرات: 0 عددافزودن نظر

مطالب مشابه

مشاهده همه
همراهان نبض

به ما اعتماد کرده‌اند